Buy "fairy Coins" to remove ads? /"Fee Coins" kaufen Werbung entfernen?

  • I think it would be nice if it was possible to buy site currency ("fairy coins"). This currency could be used to turn ads off for a little while.

    1 US dollar = 1 Fairy Coin
    Coins are bought in packs of 3, 5, or 10 in order to defray fees from places like paypal. It would use a shopping basket system similar to those found on many shopping sites. If a player wants to buy more coins, they can add multiple coin packs to their shopping cart and buy them all at once. For example, a player could buy one pack of 5 coins and one pack of 10 coins at the same time to buy 15 coins at once. The merchant fee will only be taken out one time as there was only one purchase transaction.

    1 Fairy Coin = 1 week without ads
    10 fairy coins = 3 months without ads

    10 coins for 3 months will give a slight discount because each month has an average of 4.5 weeks. The slight discount would encourage people to buy three month packages without being too much of an advantage. Having to buy the time manually will allow players going on vacation to plan ahead so they can avoid buying ad-free time they do not use. Also, buying coins instead of time directly will allow players to "save up" coins for more time by buying coins when they have money.

    Using US dollars is a good idea because more fair to international players. The Euro is worth more than the price of a US dollar which will lower the chances of American donating if the price is in Euros. It also will encourage European donators as the price will be a little less for them. Many small donations will add up!

    A few ideas for other future Fairy Coin uses:

    2 coins: bring the garden to full sun from any stage.
    1 coin: plants will not need to be watered that week.
    2 coins: Make a seed sprout right now.
    2 coins: Make a sprout turn into a flower right now.

    Coins will not be used to buy special plants or to do anything a non-donating player can not do. If a player could not normally do it, it would not be fair to non-donating players! Coins will only offer faster than average normal events at a fairly high cost.

    What do you think?

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    Ich denke, dass es schön wäre, wenn es möglich war, die Website Währung ("Fee Münzen") kaufen. Diese Währung konnte verwendet werden, um Werbung für eine kleine Weile auszuschalten.

    1 US Dollar = 1 Fairy Münze
    Münzen sind in Packungen mit 3, 5 oder 10 gekauft, um von den Plätzen wie Paypal Gebühren tragen. Sie sollte eine System der Einkaufskörbe ähneln denen auf viele shopping-Sites verwenden. Wenn ein Spieler mehr Münzen zu kaufen will, können sie ihr Warenkorb mehrere Münze Packs hinzufügen und sie alle auf einmal kaufen. Beispielsweise konnte ein Spieler zur gleichen Zeit 15 Münzen auf einmal kaufen eine Packung mit 5 Münzen und einer Packung 10 Münzen kaufen. Die Händler Gebühr wird nur einmal herausgenommen werden da war nur ein Kauf-Transaktion.

    1 Fairy Münze = 1 Woche ohne anzeigen
    10 Märchen Münzen = 3 Monate ohne anzeigen

    10 Münzen für 3 Monate werden einen leichten Rabatt geben, weil jeder Monat durchschnittlich 4,5 Wochen hat. Der leichte Rabatt würde Anreiz zum 3-Monats-Pakete kaufen, ohne zu viel von Vorteil. Die Zeit manuell kaufen erlaubt den Spielern in den Urlaub zu planen, so sie vermeiden können, Kauf Ad-freie Zeit, die sie nicht verwenden. Außerdem kaufen Münzen statt Zeit direkt erlaubt den Spielern, "sparen" Münzen für mehr Zeit mit dem Kauf von Münzen, wenn sie Geld haben.

    Mit US-Dollar ist eine gute Idee, weil mehr zu internationalen Fair Spieler. Der Euro ist mehr Wert als der Preis für einen US-Dollar, die die Chancen der amerikanischen Spenden, wenn der Preis in Euro senken wird. Sie fördert auch europäische Spender, wie der Preis ein wenig weniger für sie werden. Viele kleine Spenden werden addiert!

    Ein paar Ideen für andere Zukunft Fairy Münze verwendet:

    2 Münzen: bringen den Garten voller Sonne aus jedem Stadium.
    1 Münze: Pflanzen brauchen nicht zu, dass Woche bewässert werden.
    2 Münzen: Make ein Samenkorn jetzt sprießen.
    2 Münzen: machen einem Spross in eine Blume jetzt zu verwandeln.

    Münzen nicht verwendet werden, spezielle Pflanzen zu kaufen oder um nichts tun einen Spieler nicht spenden kann nicht. Wenn ein Spieler normalerweise nicht es tun könnte, wäre es nicht fair, nicht-Spende Spieler! Münzen werden nur schneller als durchschnittliche normale Ereignisse zu einem relativ hohen Preis anbieten.

    Was denkst du?


    :) I am sorry, I do not speak much German. :) Ich spreche nicht viel Deutsch. :)

  • Generally, I think this isn't a bad idea.

    In fact, the only thing I dislike about it is the suggested 'seed to sprout' option. Why? Well, even though it is a bit painful sometimes, I quite like it that you cannot hoard event flowers, that sometimes it isn't even posible to get all variants in one go. It keeps things interesting (for me, at least).

    ++++++

    Grundsätzlich halte ich das für keine schlechte Idee.

    Eigentlich ist sogar das einzige, was ich daran nicht mag, die Option ein Samenkorn sofort sprießen zu lassen. Warum? Weil ich, auch wenn es gelegentlich schmerzt, es gut finde, dass man die Blumen aus den Events nicht unbegrenzt einsammeln kann und es manchmal sogar gar nicht möglich ist alle Varianten während eines Events zu bekommen. Das sorgt (für mich zumindest) dafür, dass das Spiel spannend bleibt.

    I'd like to trade this black rose for another black with same-colour parents!

  • Ich bin grundsätzlich dagegen!
    Ich finde es super toll das dieses Spiel kostenlos ist und sich niemand durch Real-Geld Vorteile verschaffen kann.

    Ich finde die Werbung auf dieser Seite erträglich^^

    Also ganz klar dagegen. :thumbdown:

    klick mich :love: und mich auch

    :love:

  • I´m not very fond of that idea either. Like on Magistream it would create 2 user groups, the rich and the poor. And everything would be about shoveling in money. In short, it would be the same unbearable capitalism we also have in real life. I always liked the idea of everyone being equal like on DragonCave.
    I know the creatores of this site have to pay for it too, but still I´m not willing to spend my real money for a few pixels. There are more important things than that I need my money for.
    So I rather click some adds, even if it´s not very often, I´m quite unaffected by adds.

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  • Nun, ich kaufe nichts im Netz und habe kein paypal. Wenn pay, dann sollte Zahlung per Banküberweisung möglich sein. Allerdings halte ich pay für ein ruhiges Wachstumsspiel als nicht für geeignet, solange es mit Werbung finanzierbar bleibt. Das Spiel beschäftigt nicht mit Daueraktionen. Etwas zusätzliche Interesse-Arbeit wurde hier zur lieben Gewohnheit. Flash ist für mich absolut unerträglich, ich schaue es mir nicht an. Doch ich besuche das Spiel sehr häufig. Es fehlt regelrecht etwas, wenn ich keine ansprechende statische Werbung sehe. Dank Minispiele hat der Anbieter mehrere Chancen, etwas interessantes zu zeigen.

    Das Team muss nicht klagen, die Rechnung geht offenbar auf. Das jetzige System arbeitet zwanglos. Ich hätte nur ein Anliegen: Da man durch mehrere fast gleichzeitige Klicks überhaupt keinen Nutzen bewirkt, halte ich die Schaltung mehrerer Werbeplätze für regelrecht falsch. Es wird gleichzeitig mehr gezeigt, als gleichzeitig genutzt werden soll. Genau 1 ausschließlich statisch genutzter Werbeplatz wäre optimal - nur... optimales gibt es fast nirgends, und selbst backen kann man das nicht. :P Lasst es, wie es ist. Wir können schauen, dass die Rechnung weiterhin aufgeht. Einige haben sehr wenig Zeit, andere tun etwas mehr, das ist OK.

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    Now, I buy nothing in the net and have no paypal. If pay, payment should be possible by bank credit transfer. Indeed, I do not hold pay for a quiet growth game as for suitable, as long as there remains financeable with advertisement. The game does not occupy with long-term actions. A little bit additional interest work became here the dear custom. Flash is absolutely intolerable for me, I do not look it. However, the game I visit very often. It is properly absent something if I see no attractive static advertisement. Thanks the minigames the supplier has several chances to show something interesting.

    The team must not complain, the calculation apparently rises. The current system works casually. I would have only one concern: Because one generally causes no use by several almost concurrent clicks, I hold the circuit of several advertising places for properly wrong. It is shown at the same time more than should be used at the same time. Exactly 1 exclusively statically used advertising place would be optimum - only ... the optimum there is almost nowhere, and one cannot bake it. :P letting it, as it is. We can look, that the calculation rises furthermore. Some gardeners have very little time, others do a little bit more, so it is OK.

    [align=center]

  • Ich bin gegen diese Idee. Denn wenn hier auch Echtgeld eingesetzt wird, dann ist es nur ein Spiel unter Millionen anderen, wo man sich mit Geld Vorteile verschaffen kann. Wer das will, kann sich eines der unzähligen Bezahlspiele aussuchen.


    I am against that idea. When you have real money here, it is just a game from millions of others where you can buy a better standing in the game. People who like this should choose a game where they can do this.

    Liebe Grüße,

    Yogamupfel


  • i like this idea as long as the *only* thing a donation does is turn off ads for awhile, with the time determined by the amount donated. no special game play perks or donation creatures. while i do play games that have those things, i like that this site is low key & relaxing because i don't have to worry about getting the paid creature/item/whatever before it's gone.


  • Thats a difficult topic...

    There will be some kind of ingame shop, sooner or later. The only question is, how this shop will look like. There will definitly be no "limited time premium exklusive" offers as i dislike them as much as everybody else does. I also dislike the idea of having any kind of "exclusive" content at all, in my opinion, every player must be able to get the content, regardless wether the player decides to pay for the game or not.

    However not paying means that this player has to spend more time into collecting all the limited contents and will probably run into tasks like "have fun at collecting wood for the next 2 weeks to get your new shed". Well, you WILL be able to keep up with the new content but getting a second shed might be difficult.

  • Wir alle vier (fünf mit unserem Übersetzer, ohne den wir ziemlich verloren dastehen würden) sind selbst Onlinegamer, die all diese nervigen Aspekte an Bezahlspielen kennen und wir sind wirklich erpicht darauf, die nervigen Aspekte möglichst zu meiden.
    Wobei ich an mir selbst beobachtet hab: Ich hab eigentlich nichts gegen bestimmte käufliche Features, sofern zwei Dinge dabei stimmen:
    1. Das Preisverhältnis muß stimmen, niemand wird gerne ausgeplündert
    2. Es muß meine Entscheidung sein und bleiben wann ich wie etwas kaufe - oder es lasse.
    Das wir zu etwas a la BigPoint mutieren steht also nicht zu befürchten. ;)

  • Thats a difficult topic...

    There will be some kind of ingame shop, sooner or later. The only question is, how this shop will look like. There will definitly be no "limited time premium exklusive" offers as i dislike them as much as everybody else does. I also dislike the idea of having any kind of "exclusive" content at all, in my opinion, every player must be able to get the content, regardless wether the player decides to pay for the game or not.

    However not paying means that this player has to spend more time into collecting all the limited contents and will probably run into tasks like "have fun at collecting wood for the next 2 weeks to get your new shed". Well, you WILL be able to keep up with the new content but getting a second shed might be difficult.


    This is the kind of thing I was talking about and I fully agree. :)

    As long as nothing in the Fairy Coin Shop is something only paying players can get, it should remain fair. Limited time offers are very annoying and unfair to the players who can not play or who joined later. Having to pay for the "best content" is also unfair (and why I hate facebook games).

    The best way to keep things fair is to simply make it faster to get things you could have gotten for free. To keep things fair, shop items should have to be bought "in order" as well. This way if someone needs to build a shed before they can get the upgraded watering can, they have to have the shed before they can buy/earn the watering can.

    The price may look low, but small fees add up. If someone tries to hoard Holiday plants, for example, they would need to pay $4 per plant to grow them quickly. Just 5 plants will cost $20. A player can easily get 6 of the same plant for free if they are active during the holiday and it will not cost them anything! Most players who choose free games do not have a lot of money, so it is not likely that a player will buy too many plants at one time. This, plus the fact that you can get the same things for free, will prevent large advantages to Fairy Coin buyers.

    I also feel that the Fairy Coins should not be transferable. Whoever buys the fairy coin keeps them. If people could transfer fairy coins they would start buying plants off each other which would be unfair. This is different from simply fast-growing a current plant anyone can have for free because normally a free player could not get the plant at that time. You could buy the fairy coins as gifts for others, but the coins would go to them and would stay there.

    At the least Fairy Coins can be used to remove the advertisements. Even if this is all that can be done at first, it is something most people seem to feel is fair.

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    Dies ist die Art der Sache ich sprach, und ich Stimme. :)

    Solange nichts in der Fairy Coin Shop etwas, das nur bezahlen Spieler bekommen kann ist, sollte es fair bleiben. Begrenzte Zeit Angebote sind sehr ärgerlich und unfair gegenüber den Spielern, die nicht spielen können oder wer später kam. Die "besten Inhalte" bezahlen ist auch unfair (und warum ich hasse Facebook Spiele).

    Der beste Weg, um Dinge Messe zu halten ist einfach schneller machen, die Dinge, die Sie kostenlos erhalten haben könnte. Um Dinge Messe zu halten, sollten-Shop-Artikel als auch "in Ordnung" gekauft werden müssen. Auf diese Weise, wenn jemand muss einen Schuppen zu bauen, bevor sie die aktualisierten Gießkanne bekommen können, müssen sie den Schuppen haben, bevor sie kaufen/die Gießkanne verdienen können.

    Der Preis kann niedriger aussehen, aber geringe Gebühren addieren. Wenn jemand versucht, Horten Urlaub Pflanzen, zum Beispiel müssten sie $4 pro Pflanze wachsen sie schnell bezahlen. Nur 5 Pflanzen kostet $20. Ein Spieler kann leicht bekommen 6 von der gleichen Pflanze kostenlos Wenn sie während der Ferien aktiv sind und es nicht sie nichts kostet! Die meisten Spieler, die kostenlose Spiele wählen Sie müssen nicht viel Geld, so ist es nicht wahrscheinlich, dass ein Spieler zu viele Pflanzen auf einmal kaufen. Dies, sowie die Tatsache, dass Sie die gleichen Dinge kostenlos erhalten können wird große Vorteile auf Fairy Münze Käufer verhindern.

    Ich glaube auch, daß Fairy Münzen nicht übertragbar. Wer kauft die Fee Münze hält sie. Wenn Menschen Märchen Münzen übertragen könnte wäre sie beginnen kaufen Pflanzen sich gegenseitig, die ungerecht wäre. Dies unterscheidet sich von einfach schnell wachsend eine aktuelle Pflanze, die jedermann kostenlos haben kann, da normalerweise ein freier Spieler nicht die Anlage damals bekommen konnte. Sie könnten die Fee Coins kaufen, als Geschenk für andere, aber die Münzen zu ihnen gehen würde und would stay there.

    Bei der geringsten Fairy-Münzen kann verwendet werden, um die Werbung zu entfernen. Auch wenn das alles, die was zuerst getan werden kann ist, ist es etwas, was die meisten Menschen scheinen zu fühlen ist fair.


    :) I am sorry, I do not speak much German. :) Ich spreche nicht viel Deutsch. :)

  • I generally agree that using coins for removing advertisements sounds fair. Removing ads is a luxury I don't really need or care for.
    As for fast-growing plants, and especially holiday plants, I honestly don't like it. In this way a non-paying user will NEVER get the number of plants that paying members can simply buy.
    And one more thing: if coins are used for anything else except removing the ads, I feel they SHOULD be transferrable. The perspective of being permanently cut off from some advantages would be very irritating ;) Transferrable coins give non-paying users some choice, while non-transferrable coins leave no choice at all.

    Please help them grow faster! Thank you! / Bitte hilf meinen Blumen, schneller zu wachsen! Vielen Dank!

  • Au contraire, whatever the paid currency is, if it was transferable than that would mean that anything would develop some kind of real value as people will tend to ask for real money for their stuff. That would cause the ingame economics to be based on real money and that must never happen.

    Allthough i never said that paying real money would be the only option to get the contents from the shop, whatever currency (or ressources) are used in the shop would also be obtainable in the normal gameplay, but at a much lower rate and in case of multiple currencies not allways in the desired ratio.

  • Au contraire, whatever the paid currency is, if it was transferable than that would mean that anything would develop some kind of real value as people will tend to ask for real money for their stuff. That would cause the ingame economics to be based on real money and that must never happen.

    Allthough i never said that paying real money would be the only option to get the contents from the shop, whatever currency (or ressources) are used in the shop would also be obtainable in the normal gameplay, but at a much lower rate and in case of multiple currencies not allways in the desired ratio.

    Well, that's true, but with some reservations. Non-transferable currency doesn't really prevent igame economics based on real mony. Let's imagine someone fast-grows 20 hearts of valentine or pink/green witch mushrooms, which are the most valuable plants at the moment. People would be happy to pay A LOT of regular plants for one of them, which means that each plant would have some value in real cash ;)
    Transferable currency gives non-paying members a chance to "earn" in some other ways than paying real money. The big disadvantage of such solution is a lot of pressure. The game that was easy-going and relaxing may turn into a rat race, like Magistream.
    That being said, I realise that you guys need a way to finance server costs. I'm glad to hear you don't like the idea of limited time donation items/flowers, and I hope you find a good solution to this issue :)

    Please help them grow faster! Thank you! / Bitte hilf meinen Blumen, schneller zu wachsen! Vielen Dank!


  • And one more thing: if coins are used for anything else except removing the ads, I feel they SHOULD be transferrable. The perspective of being permanently cut off from some advantages would be very irritating ;) Transferrable coins give non-paying users some choice, while non-transferrable coins leave no choice at all.

    Well, that's true, but with some reservations. Non-transferable currency doesn't really prevent igame economics based on real mony. Let's imagine someone fast-grows 20 hearts of valentine or pink/green witch mushrooms, which are the most valuable plants at the moment. People would be happy to pay A LOT of regular plants for one of them, which means that each plant would have some value in real cash ;)

    The big disadvantage of such solution is a lot of pressure. The game that was easy-going and relaxing may turn into a rat race, like Magistream.

    Non-donating players will still have options: They can get the same stuff for free by waiting longer or they can ask someone to donate for them. Donators don't get anything non-donators can't get, they just get normal stuff a little faster (or at least can turn off the advertisements). They are not permanently cut off from anything, they just have to be more creative or be a little patient. Not donating is not a disadvantage.

    It's better for the site funding, the value of the "Fairy Coin", the sanity of staff, and the atmosphere of Flower Game for Fairy Coins to not be transferable.

    Having coins be transferable is bad for the site funding because the site will make less sales just due to the fact that coins can be exchanged.
    Look at it this way: If a player can get 1 coin from another player instead of buying a pack of three from the site, they will buy from the player because it's convenient. This one coin was already paid for, so the site does not make any money from it exchanging hands. It gets even worse if they are buying/selling flowers: The site makes no money off the coins for plants exchange even though it costs money for the site to host the plants.

    Transferring currency between players always makes the currency go down in value because it creates a market for the coin to be exchanged.Players always make their prices lower than the site's price in order to get sales. Players also will lower their prices even more to compete with other players for sales. For example, if the "four coins to raise a plant from seed to adult" perk is added, people will start to sell adult plants for three coins to undercut the site price. From there they will compete for the best price until you start seeing 3 or more flowers per coin. Nobody will buy the "four coins to raise a plant from seed to adult" perk when they can get 12 flowers for the same price! When the perceived value of the coins falls below the site's price, donations trickle to a halt because players are buying from each other instead of the site.

    People are very likely to want to hoard plants to sell them later as they know they can profit from this. If the coins could not be transferred, they could pay to mature a lot of plants, but they could not get anything worth actual money (like the fairy coins) in exchange because all they could get is plants that any player can get for free. In short, they would be spending a lot of money but not getting much of value back so it's not likely to happen often if at all.

    Allowing Fairy Coin Transfers will also be a headache for staff due to the market. It also opens the door for dishonesty as players interact in the market (Ex: "I'll give you 4 coins for that flower!" when they have no coins) because it's impossible to know if someone has coins or not. If others can see when a player has coins and know that coins can be transferred, there will be more harassment and begging ("I see you have coins! Transfer some to me!"). Some people already bother others over flowers, something harder to come by like fairy coins will be far worse. All of this will require moderation and staff attention.

    Putting it all together, allowing Fairy Coin transfers is just a bad idea.


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    Und noch eins: Wenn Münzen für nichts anderes außer der Beseitigung der anzeigen verwendet werden, ich fühle sie übertragbar sein sollten. Die Perspektive der einige Vorteile dauerhaft abgeschnitten würde sehr irritierend sein;) Übertragbare Münzen geben nicht-zahlenden Nutzer einige Wahl, während nicht-übertragbare Münzen überhaupt keine andere Wahl lassen.

    Non-Spende Spieler haben noch Optionen: sie erhalten das gleiche Material kostenlos durch länger warten oder sie können jemand Spenden für diese Fragen. Spender nicht alles nicht-Spender können nicht abgerufen werden, sie bekommen nur normale Sachen ein wenig schneller (oder zumindest die Werbung ausschalten können). Sie sind nicht dauerhaft abgeschnitten von allem, sie müssen nur mehr Kreativität oder ein wenig Geduld. Es ist kein Nachteil, nicht spenden.

    Es ist besser für den Standort, die Finanzierung, des Wert der Münze"Fairy" die geistige Gesundheit der Mitarbeiter und die Atmosphäre des Blumenspiel für Fairy Münzen nicht übertragbar sein.

    Münzen übertragbar ist schlecht für die Website-Finanzierung, weil die Site weniger machen Umsatz nur aufgrund der Tatsache, dass Münzen umgetauscht werden können.
    Sehen Sie es so: Wenn ein Spieler von einem anderen Spieler statt kaufen eine Packung von drei aus der Website 1 Münze bekommen kann, sie kaufen vom Player weil es bequem ist. Diese eine Münze wurde bereits bezahlt, so dass die Website nicht Geld daraus den Austausch von Hand machen. Noch schlimmer wenn sie Kauf/Blumen verkaufen: die Website macht kein Geld aus der Münzen für Pflanzen tauschen, auch wenn es Geld für den Standort kostet, die Pflanzen zu hosten.

    Übertragung von Währung zwischen den Spielern immer macht die Währung im Wert sinken, denn es schafft einen Markt für die Münze ausgetauscht werden.Spieler machen immer ihre Preise niedriger als die Website um Umsatz zu erhalten. Spieler werden auch ihre Preise noch mehr im Wettbewerb mit anderen Spielern für Verkäufe niedriger. Wenn die "vier Münzen, eine Pflanze aus Samen zu Erwachsenen erhöhen" munter hinzugefügt wird, werden beispielsweise Menschen beginnen, ausgewachsenen Pflanzen für drei Münzen auf den Website Preis unterbieten zu verkaufen. Von dort werden sie nach dem besten Preis konkurrieren, bis Sie beginnen, sehen 3 oder mehr Blüten pro Münze. Niemand wird die "vier Münzen, eine Pflanze aus Samen zu Erwachsenen erhöhen" munter kaufen, wenn sie 12 Blumen für den gleichen Preis bekommen können! Wenn der wahrgenommene Wert der Münzen des Standorts Preis unterschreitet, Rinnsal Spenden zum Stillstand, weil Spieler von einander anstelle der Website kaufen.

    Menschen sind sehr wahrscheinlich zu wollen, Horten Pflanzen verkaufen ihnen später, wie sie wissen, dass sie davon profitieren können. Wenn die Münzen nicht übertragen werden konnte, sie könnten zu viele Pflanzen reifen bezahlen, aber sie konnte nicht nichts Wert tatsächlich Geld (wie die Märchen-Münzen) im exchange denn alles, was sie bekommen konnten Pflanzen, die jeder Spieler kostenlos erhalten kann. Kurz gesagt, würden sie Ausgaben eine Menge Geld, aber nicht immer viel von Wert zurück, so es nicht wahrscheinlich ist zu oft geschehen, wenn überhaupt.

    So dass Fairy Münze Transfers werden auch Kopfschmerzen für Mitarbeiter aufgrund des Marktes. Es öffnet auch die Tür für Unehrlichkeit als Spieler im Markt kommunizieren (Ex: "Ich gebe Ihnen 4 Münzen für die Blumen!", wenn sie haben keine Münzen) da es unmöglich zu wissen, ob jemand Münzen oder nicht hat. Wenn andere können sehen, wann ein Spieler Münzen hat und weiß, dass Münzen übertragen werden können, gibt es weitere Belästigung und betteln ("Ich sehe Sie Münzen haben! Transfer einige für mich!"). Einige Leute stören andere bereits über Blumen, etwas schwieriger zu bekommen wie Märchen Münzen viel schlimmer werden. All dies wird Mäßigung und Mitarbeiter Aufmerksamkeit erfordern.

    Setzen sie alle zusammen, Fairy Münze Überweisungen erlaubt ist nur eine schlechte Idee.


    :) I am sorry, I do not speak much German. :) Ich spreche nicht viel Deutsch. :)

    Edited 2 times, last by lamoxlamae: Got ninja'ed, so replying to the reply that was made while I was working on my reply. ^.^; (June 22, 2012 at 7:34 AM).

  • Well, I agree with all those that are rather against this idea. The removing of ads is okay, but direct sprouting would be really unfair, like in this week. Paygamers could grow so many flowers, that they could trade away afterwards. Trading would then become a race and the flower adoption thread would surely die, which would be really sad.

    I would say something like that should be a luxury option, that simply saves time, like, no ads, bigger watering can, seeds that are picked up are completely watered or choosing which kind of minigame they want to play. Things that make the game more convenient, but do not change the overall gameplay.

  • Neben den "naheliegenden" Sachen die man verkaufen kann gibt es einiges anderes an Features die ... ja nun: An denen wir noch arbeiten. Denn wir wollen ja das Spiel insgesamt noch "spielerischer" machen, das man die Gärten und Pflanzen noch mehr und umfangreicher betüddeln kann. (Wie? Lasst euch überraschen!)
    Alles in allem lautet aber der Plan: Es soll ein Spiel sein, welches man entspannt spielen kann. Gartenarbeit SOLL entspannend sein, dazu ist sie da. 8)

  • Ja. Wenn Wachstum durch echtes Geld forciert werden kann, wird Geld zum Spannungs-Killer. Und, da Wachstum Geld gekostet hat, wird man Überschüsse, die man gar nicht benötigt, eher nicht mehr zur Adoption freigeben. Überdruss, Habgier und Geiz sind für Gärtner genau die falschen Eigenschaften.

    Andere Wege zeichen sich ab. Offenbar nicht die Menge der vorhandenen Pflanzen sonder die eigenen fortschreitenden Zuchterfolge lassen den Paketboten immer wieder auftauchen. Verdiente Deko, die man momentan gar nicht mehr nutzen kann, können zu Tauschobjekten werden. Was kann eingetauscht werden?...

    ... Ein Schrebergarten könnte auf der bekannten Flächengröße (wie Atrium, Wintergarten) kreiert werden. Es wäre nur eine Grundfläche. Alles, was darauf strukturiert, gebaut und bepflanzt ist, kann der Paketbote nach und nach bringen. Man könnte Deko untereinander tauschen. Vielleicht entsteht auch ein Tauschmarkt den Spiels (vielleicht kleine Terassenmauer gegen 4 Dekotöpfe...). Und man könnte Deko gegen Fläche eintauschen.

    Ab jetzt können Fairy Coins interessant werden. Der größere Garten wäre ja scrollbar. Praktisch wäre es, auch das linke und das rechte "Frame" zur Verfügung zu haben. Nun, man kann sich mit dem jetzt vorhandenen Platz begnügen. Oder man schafft sich zumindest für einige Zeit freie Sicht auf die immer toller werdende Gartenanlage. Wenn der Preis attraktiv ist, wird man die freie Sicht vielleicht dauerhaft einrichten wollen. Da offenbar recht Viele ihr kleines Gartenhobby recht gern ein wenig sponsorn wollen, müsste der Preis (hoffentlich) wirklich nicht doll sein.

    Und aprospos Ajax? :) Man könnte Gärtner als kleine Mäxchen realisieren. Gegnseitige Gartenbesuche werden ja als Fernziel sowieso angepeilt. Zunächst kann es völlig genügen, die Mäxchen statisch am Grillplatz zu versammeln. Dazu ein Chatfenster, und man könnte gegenseitig die Gärten bewundern und plaudern. Das im Endeffekt wirklich spielenswerte am Spiel hätte mit Fairy Coin absolut nichts zu tun. :)

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    Yes. If growth can be forced by real money, money becomes the tension-killer. And, because growth has cost money, one will release the profits which one does not need at all rather no more to the adoption. Surfeit, greed and stinginess are for gardeners exactly the wrong qualities.

    Other ways zeichen to itself from. Obvious the amount of the available plants sonder own progressive breeding success do not let the parcel messenger appear over and over again. Deserving Deko which one cannot use at the moment at all can become articles of exchange. What can be exchanged?...

    ... An allotment garden could on the known surface size (as atrium, conservatory) are created. It would be only one base. Everything what structures on it is built and is planted, the parcel messenger can bring bit by bit. One could exchange Deko together. Maybe also there originates a barter market of the play (maybe small patio wall against 4 Dekopots ...). And one could exchange Deko for surface.

    From now Fairy Coins can become interesting. The bigger garden would be scrollbar. It would be practical to have at disposal also the left one and the right "Frame". Now, one can be content with the place available now. Or one creates at least for some time clear view on the garden becoming more and more fantastically. If the price is attractive, one will want to furnish the clear view maybe permanently. Because apparently surely want a lot of her small garden hobby surely with pleasure a little sponsorn, the price (hopefully) really would not have to be incredible.

    And aprospos Aiax? :) One could realize gardener as small little Maxes. Gegnseitige garden visits are steered as a distant purpose anyhow. At first it can be completely enough to gather the little Maxes statically on the grill place. In addition a chat window, and one could admire mutually the gardens and chat. In the final effect really plays-worth in the play absolutely nothing would have to act with Fairy Coin. :)

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  • Well, I agree with all those that are rather against this idea. The removing of ads is okay, but direct sprouting would be really unfair, like in this week. Paygamers could grow so many flowers, that they could trade away afterwards. Trading would then become a race and the flower adoption thread would surely die, which would be really sad.

    I would say something like that should be a luxury option, that simply saves time, like, no ads, bigger watering can, seeds that are picked up are completely watered or choosing which kind of minigame they want to play. Things that make the game more convenient, but do not change the overall gameplay.


    This is the way that I would really like it to be. I cannot afford to pay for this game, even occasionally. While I'm happy to click ads to support the cost of the game, I do not want to be left in the dust or feeling like I can't play the game on even grounds because of pay benefits. Small perks like the ones urusta suggested are fine, but I wouldn't ever want exclusive plants, nor would I want the option to pay for a plant to sprout/grow instantly. That seems terribly unfair to me, that people can grow their gardens infinitely quickly if they have money to burn, while others must wait. Simply put, players who can't afford to put real money in to the game could never have gardens on the same par as the crowd with money, no matter how much care or effort they put in to their gardens :(

  • I'm all for the idea of being able to pay to get rid of ads. That's cool. And it would also be cool to be able to pay for, for instance, CafePress Flowergame T-shirts or the like. But I ended up ditching Magistream because of how much I disliked the whole "pay real money for this limited edition creature that's ten times cooler than anything you can normally get" situation. I'd hate for anything like that to happen here. I definitely want to be able to do my part to support the site, as much as I can afford to, but I think we'll all lose the game if actual money becomes involved in the acquisition or raising of flowers. It should only be about ad removal and maybe some real-world gear like t-shirts, bags, and mugs.